“It is easier to believe a lie that one has heard a thousand times than to believe a fact that no one has heard before.”

Sir Thomas More (1477 -1535)

Plan først
Vi har noen gamle og gode kjepphester her hos oss. En av dem er at god planlegging av en publikasjon er lønnsomt.

Ting vi gjør

VI SKAPER INNHOLD

TEKST: Vi setter oss inn i temaet, driver research, gjør intervjuavtaler der det må til, skriver, skaffer godkjenninger når det er relevant – og leverer til avtalt tid.

ILLUSTRASJONER over et bredt spekter: Foto, tegninger, montasjer, grafikk … og vil du ha en humoristisk vri, så gjerne for oss!

PRESENTASJONER eller ANIMASJONER: Små eller større presentasjoner med muligheter for bevegelse, interaktivitet og lyd i tillegg til tekst og bilder.

VI ORDNER INNHOLD

REDIGERING eller DESKING
Å se eller lage sammenhenger, disponere stoffet, stramme språkmessig og skrive til titler, bildetekster o.a. Dette kan vi – og i tillegg har vi erfaring med å fylle eventuelle hull i innholdet.

INNHOLDSPLANLEGGING OG -STRUKTURERING
Det handler om en helhetsplan for innholdet: Hvilken type stoff skal være med, hvilken rekkefølge eller plassering gir ønsket effekt? Like viktig enten det dreier seg om et
nettsted, en rapport, et magasin… kort sagt: publikasjoner i alle tenkelige former.

INFORMASJONSDESIGN er mest kjent i sammenheng med bygging av nettsteder. Men vi har vært opptatte av temaet lenge før web ble voksen. For alle publikasjoner trenger informasjonsdesign - selv om det noen ganger går under andre betegnelser.

kommunikasjon ©turid

Ekte kommunikasjon
skal være toveis.

VI KOMMUNISERER

Kommunikasjon (fra latin: communicare, «gjøre felles») er en betegnelse på utveksling av informasjon. En kjent definisjon på kommunikasjon er «en kontinuerlig prosess hvor organisasjoner tilpasser seg omgivelsene gjennom å respondere på muligheter og trusler» (Mintzberg 1994).

Begrepet kommunikasjon blandes ofte sammen med informasjon. Det blir etter vår mening helt feil, for ekte kommunikasjon skal være toveis: Kommunikatøren snakker ikke «til», han legger til rette for å snakke «med».

Produksjon

Styrken vår er å kjenne til metodene, mulighetene og umulighetene, ikke nødvendigvis å være utøvende spesialister på alle verktøyer og teknikker for å produsere forskjellige former for publikasjoner. Derfor samarbeider vi gjerne med de interne eller eksterne produksjonsmiljøene du vanligvis bruker. Men: Er det ønskelig eller mest rasjonelt for alle parter at vi lager nettstedet, presentasjonen eller trykksaken fra start til mål, så gjør vi det. Eventuelt med litt hjelp fra nettverket vårt.


Hva koster vi?

Spør du hva det koster å bruke oss, kan vi i utgangspunktet bare svare: Timeprisen er 850 kroner eks. mva. For å si mer enn det, trenger vi å vite hvor mye tid som må til for å komme fram til det ønskede resultatet. Og det må vi som regel finne ut sammen med deg. Bruker vi tid sammen på forhånd for å avklare og avtale rammene, blir begge parter tryggere og gladere.

Forhåndspris: Hvis det i det hele tatt er mulig foretrekker vi å avtale rammene for hva som skal gjøres og hva det skal koste på forhånd. Så ta kontakt - det er i hvert fall gratis!